تابلو برق طرح ریتال

تابلو برق طرح ریتال کاربرد فراوانی در صنعت برق داشته و یکی از پر کاربرد ترین تابلو ها بوده و برای مراکز صنعتی, کارگاه ها, کارخانجات, و در کل برای مکان هایی که فضا کم و معمولا آمپر مصرف کننده ها کم است از این تابلو استفاده می شود. از لحاظ کاربرد معمولا شبیه تابلوهای طرح سیواکن بوده ولی معمولا برای مکان هایی که فضای کمتری دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

مونتاژ آن نسبت به تابلو طرح سیواکن بسیار ساده بوده و فقط کافیست چندین سلول جدا را به هم کوپل مکانیکی کرد. فیدرهای خروجی ممکن است فیوز مینیاتوری یا کلید های کامپکت باشد. در صورت استفاده از فیوز مینیاتوری بسته به جریان سطح مقطع سیم انتخاب می شود و در صورت وجود کلیک کامپکت اگر جریان بیشتر از 250 آمپر باشد از شینه استفاده می شود. 

در این تابلوها نیز همانند  سیواکن سه کلید وجود دارد که وسطی مربوط به کوپلر و دو کلید اصلی کناری مربوط به کلید های ورودی می باشد و در صورت قطع برق شهر کوپلر کلید دوم را وصل کرده و مصرف کننده ها از طریق این کلید تغذیه می شود.

فیدرهای خروجی در داخل سلول های خروجی قرار میگیرد و این سلول ها در کناره ها قرار می گیرد و اگر تعداد خروجی ها بیشتر شود مجبور به اضافه کرد سلول در طرفین هستیم.

تابلو-برق-طرح-ریتال

برای خرید تابلو برق صنعتی کلیک کنید

انواع-تابلو-طرح-ریتال

انواع تابلو برق طرح ریتال

  تابلوهای طرح ریتال از لحاظ کاربردی داری وسعت بسیاری می باشند. تابلوهای طرح ریتال از لحاظ نحوه استفاده به سه دسته تابلوهای دیواری؛ تابلوهای ایستاده و تابلو های پیانویی یا کنسولی تقسیم می شوند، هر یک از این تابلوهای طرح ریتال نیز به تیپ های مختلفی تقسیم می شوند، تابلو های طرح ریتال دیواری دارای دو تیپ تابلو دیواری AE و تابلو دیواری CM تقسیم می شوند که این تابلو ها هر دو تابلو دیواری می باشند ولی از لحاظ ابعاد باهم متفاوت می باشند و تابلو دیواری طرح ریتال CM امکان ساخت به صورت دو درب و ابعاد بزرگ را دارد.

تابلو های ایستاده طرح ریتال

  تابلو های ایستاده طرح ریتال نیز دارای دو تایپ PS4000 و ES5000 می باشند این دو تایپ بسیار باهم متفاوت می باشند و دارای خصوصیات منحصر به فرد خود هستند تابلو طرح ریتال تیپ PS این امکان را می دهند که چند سلول را به هم متصل کنیم و به فضای مورد نیاز دست پیدا کنیم این تایپ از تابلو های ایستاده طرح ریتال دیوار های پهلو و دیوار پشتی آن به صورت پیچی می باشد و یک پارچه نمی باشد و قابلیت گسترش را دارد ولی اگر مطمعن هستید تنها یک سلول برای تابلو برق شما مورد نیاز می باشد به سراغ مدل PS نروید زیرا قیمت تابلو ایستاده تیپ PS نسبت به تابلو طرح ریتال ایستاده مدل ES بیشتر می باشد و پیشنهاد خرید تابلو ایستاده مدل ES می باشد.

تابلو ایستاده مدل ES

  این تابلو ایستاده طرح ریتال دارای دیوار های پشت و کنار کاملا یک پارچه می باشد و امکان گسترش در آینده را نمی دهد ولی بسیار ارزان تر نسبت به مدل PS می باشد.تابلو طرح ریتال مدل ES به دل یکپارچه بودن بدنه ها امکان IP بالا تر را می دهد.هر دو مدل تابلو ایستاده ساخت شرکت نیروسازه پرند دارای IP55 می باشد و امکان ساخت درجه IP بالاتر با توجه به سفارش مشتری امکان پذیر می باشد.

تابلو طرح ریتال پیانویی

تابلو طرح ریتال نوع پیانویی که به تابلو اپراتوری نیز مشهور است، کاربرد بسیار زیادی در امور کنترلی و مانیتورینگ دارد. این نوع تابلو به شما این امکان را می‌دهد که صفحه‌های نمایشگر و همچنین صفحه کلیدهای کنترلی را بر روی آن قرار دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تابلو برق با شماره‌های زیر تماس بگیرید…

مزایای تابلو برق طرح ریتال

  • تقارن، كیفیت بالا به همراه سادگی استفاده
  • قابلیت مونتاژ سریع تابلوها و توسعه تابلوها از طرفین
  • دارای درجه حفاظت بالا تا IP54
  • افزایش حجم تابلو به همراه كاهش وزن تابلو
  • افزایش استحكام مكانیكی تابلو در برابر نیروهای دینامیكی حاصل از جریان‌های اتصال كوتاه
  • قفل و لولا از سه‌نقطه كه باعث استحكام بیشتر درب‌ها می‌گردد.
  • سرعت تولید در ابعاد و سایزهای مختلف
  • مطابقت با استانداردهای VDE,TUV,CSA,UL,Bureau,Lioyds
  • امكان تهیه و نصب انواع متعلقات و لوازم جانبی نظیر فریم Swing
Rital-electrical-panel

برای خرید تابلو بانک خازنی کلیک کنید

مونتاژ تابلو برق طرح ریتال

مونتاژ آسان یکی از نقاط قوت تابلو طرح ریتال نسبت به تابلو برق سیواکن است. ضمن اینکه نسبت به تابلو برق سیواکن فضای کمتری را اشغال می‌کند. به‌همین دلیل، برای مکان‌هایی که فضای محدودی دارند گزینه‌ی بسیار مناسب‌تری است. علاوه‌ بر این ها، در هر دو نوع ایستاده و دیواری آن، نصب روبند حفاظتی نیز امکانپذیر است. استاندارد ورق استفاده شده برای بدنه‌ی تابلو برق طرح ریتال ضخامت 1.5 میلیمتر و برای درها ضخامت 2 میلیمتر است.

این امکان که بتوانید ستون‌های عمقی و ستون‌های کناری نصب کنید نیز وجود دارد. اینکار امکان نصب سینی تجهیزات به‌صورت پله‌ای یا نصب سینی برروی دیواره‌های چپ و راست تابلو را به شما می‌دهد. در این تابلو، براساس نیاز سفارش‌دهنده، امکان ایجاد ورودی و خروجی هم از بالا و هم از پایین تابلو وجود دارد.

درجه حفاظت تابلو برق ( IP )

درجه حفاظت تابلو برق نمایانگر موارد زیر است:

1) درجه حفاظت اشخاص درمقابل تماس با قسمت‌های برق‌دار و متحرک تابلو و تجهیزات درون تابلو دربرابر نفوذ اجسام خارجی.

2) حفاظت از تجهیزات درون تابلو درمقابل نفوذ مایعات به‌درون تابلو.

3) حفاظت از تجهیزات درون تابلو درمقابل ضربات مکانیکی (تحت شرایطی).

درجه حفاظت تابلو به‌صورت IPXX بیان می‌شود که دو رقم بعد از حروف IP نشانگر نوع آن است.
رقم اول نشانگر درجه حفاظت اشخاص درمقابل تماس با قسمت‌های برقدار و حفاظت تجهیزات دربرابر نفوذ اجسام صلب خارجی، رقم دوم نشانگر درجه حفاظت درمقابل نفوذ مایعات به درون تابلو است.

تفاوت تابلو ریتال با سیواکن

تفاوت این تابلو ها در ساختار آن ها می باشد به طوری که در تابلو ریتال تجهیزات در یک محفظه و روی یک سینی مونتاژ می شوند. و در تابلو های سیواکن تجهیزات برای هر مدار به طور جداگانه و در محفظه های جدا از هم قرار می گیرند و باسبار در این تابلو ها در فضایی جداگانه و به صورت اصلی و فرعی ساخته می شوند .

تابلو ریتال

قیمت تابلو برق طرح ریتال

برای بدست آوردن هزینه‌ی یک تابلو برق طرح ریتال فاکتورهای مختلفی تأثیرگذار هستند. از جمله‌ی آن ها می‌توان از ابعاد نهایی تابلو برق، تجهیزات انتخابی براساس نیاز مصرف‌کننده، کیفیت و برند تجهیزات و قطعات مصرفی و مواردی دیگر نام برد. هرکدام از اینها می‌توانند در برآورد قیمت نهایی تأثیرگذار باشند.

شما عزیزان می‌توانید از متخصصین آسیا تابلو مشورت بگیرید تا ضمن ارائه راهکارهای مؤثر و مقرون‌ به‌ صرفه، شما را برای گرفتن یک تصمیم درست راهنمایی کنند.

برای اطلاع از آخرین قیمت تابلو برق مورد نظر خود و همچنین مشاوره، می توانید با کارشناسان آسیا تابلو توسط فرم تماس زیر در ارتباط باشید.

فرم تماس

سوالات متداول

تفاوت این تابلو ها در ساختار آن ها می باشد به طوری که در تابلو ریتال تجهیزات در یک محفظه و روی یک سینی مونتاژ می شوند. و در تابلو های سیواکن تجهیزات برای هر مدار به طور جداگانه و در محفظه های جدا از هم قرار می گیرند و باسبار در این تابلو ها در فضایی جداگانه و به صورت اصلی و فرعی ساخته می شوند .

سه نوع دارد: تابلو طرح ریتال دیواری، تابلو طرح ریتال ایستاده و تابلو طرح ریتال پیانویی یا اپراتوری.

12 دیدگاه دربارهٔ «تابلو طرح ریتال»

    1. سلام. استاندارد ورق استفاده شده برای بدنه‌ی تابلو برق طرح ریتال ضخامت 1.5 میلیمتر و برای درها ضخامت 2 میلیمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید