تابلو برق دیزل ژنراتور

تابلو کنترل دیزل ژنراتور که تابلو برق دیزل ژنراتور نیز نامیده می شود، یکی از اجزای مهم دستگاه دیزل ژنراتور می باشد که شامل یک جعبه (باکس) بوده که سیم کشی و شمش کشی تجهیزات برقی، تابلوهای PLC ،کلیدهای اتوماتیک، رله های کنترلی و حفاظتی، لوازم نمایشگر نظیر ولتمتر، فرکانسمتر، آمپرمتر و …. درون آن نصب می‌گردد. تابلوهای برق دیزل ژنراتور ضمن کنترل پارامترهای دیزل و ژنراتور مانند سایر تابلوهای برق نقش اساسی دیگرخود یعنی نقش حفاظتی خود جهت جلوگیری از بروز برق گرفتگی (ایجاد شوک الکتریکی) مصرف کنندگان و کاربران دستگاه دیزل ژنراتور در برابر عوامل محیطی استفاده می‌گردد.

تابلو برق دیزل ژنراتور

برای خرید تابلو برق صنعتی کلیک کنید

تابلو برق چنج آور اتوماتیک ژنراتور

انواع تابلو برق دیزل ژنراتور

انواع تابلو برق دیزل ژنراتور را می توان به 2 دسته زیر تقسیم کرد :

تابلو کنترل دستی دیزل ژنراتور

تابلو ژنراتور دیزل معمولی یا دستی یک نمونه ساده و قدیمی می باشد که اصولا دارای پنج دست آنالوگ مستطیلی با زمینه سفید برای نشان دادن ویژگی های فعلی می باشد. سه دست نشانگر آمپرجریان ،جریان سه فاز، یک نقطه ولتاژ و یک دست نشانگر فرکانس خروجی موتور الکتریکی یا دیزل ژنراتور می باشد و همین طور در این پنل اضطراری برق دو نشانگر دور کوچک وجود دارد که یکی از آنها فشار را نشان می دهد.

تابلو اتوماتیک دیزل ژنراتور چنج اور

نقش تعویض ورودی منبع تغذیه برای پروژه بین برق شهر و ژنراتور برق بر عهده سوئیچ اتوماتیک می باشد. با استفاده از تابلو اتوماتیک می توان از دو منبع تغذیه استفاده کرد، به طوری که در هر زمان فقط از یک منبع (برق شهری و دیزل ژنراتور) استفاده می شود، یعنی این پروژه تنها از یک منبع تغذیه تامین می شود. ساده ترین نوع سوئیچ بصورت دستی است که شامل یک سوئیچ سه حالته است که با صفر ها و یک و دو مشخص شده است. صفر نشان دهنده خنثی (خاموش) ، یک حالت برق شهر و دو حالت برق ژنراتور می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تابلو برق با شماره‌های زیر تماس بگیرید…

اجزاء تابلو کنترل دیزل ژنراتور

برد کنترل

برد کنترل مدیریت کامل پارامترهای موتور برق یا دیزل ژنراتور را انجام می‌دهداز قبیل فشار آب ، فشار روغن ، مقدار ولتاز خروجی، کیفیت خروجی‌، فرکانس و ولتاژباطری، ساعت کارکرد و امکان ذخیره سازی اطلاعات را در بازه مشخص دارد. بهترین بردهای موجود در بازار دیپسی انگلیس ،‌زیمنس آلمان ، ال اس کره و همچنین هیوندایی میباشد.

کلید اتوماتیک (کلید اصلی)

به منظور حفاظت از ژنراتور در برابر خطا اضافه ولتاژ و جریان از کلید اتوماتیک استفاده می‌شود. در واقه اضافه بار جریان، هر سه فاز اصلی مدار قدرت را قطع می‌کند.

کنتاکتور تابلو کنترل

کنتاکتور در واقع دارای تعدادی کلید می‌باشد که با استفاده از خاصیت مغناطیسی، تعدادی از تیغه ها را باز و بسته میکند، در تابلو اتوماتیک از دو کنتاکتور استفاده می‌ششود یکی برای برق شهر و دیگری برق ژنراتور حساس ترین قسمت تابلوهای اتوماتیک در واقع کنتاکتورها هستند زیرا که همیشه در حالت فعال و اکتیو هستند. بهترین برند کنتاکتورها اشنایدر می‌باشد اما تا به اکنون هیوندایی نیز بخوبی کار کرده است.

رله تابلو کنترل

  • برای فعال کردن استارت و روشن شدن دیزل ژنراتور
  • برای قطع و وصل کردن سوخت دیزل ژنراتورها

موارد استفاده تابلو برق ژنراتور

یکی از اصلی ترین کاربرد تابلو کنترل این است که انواع دیزل ژنراتور عملکرد بهتری داشته باشند. در واقع، تابلو کنترل در انواع دیزل ژنراتور می تواند روی نحوه عملکرد دستگاه نظارت داشته باشد و تغبییرات در عملکرد دستگاه مثل گرم شدن بیش از حد ماشین آلات، سرعت بالا و یا پایین، فرسودگی قطعات و… را نشان میدهد تا در صورت لزوم، پرسنل نیروگاه اقدامات لازم را به منظور بهبود عملکرد دستگاه ها انجام دهند.

به این منظور، تابلو کنترل عملیات های زیر را بر عهده دارد که عبارتند از:

  • کنترل ولتاژ و فرکانس
  • کنترل فشار روغن و میزان مصرف سوخت
  • تنظیم دمای آب
  • کنترل جریان خروجی از موتور دیزل
  • روشن و خاموش کردن کردن ژنراتور

نحوه نصب تابلو برق دیزل ژنراتور

تابلو کنترل برای ژنراتورهای کوچک روی بدنه آن نصب می شود. در مورد ژنراتورهای بزرگ نیز تابلوهای کنترل می تواند به صورات کاملا مجزا از ژنراتور نصب شوند؛ زیرا اندازه آن ها به قدری بزرگ است که میتوانند به تنهایی و به صورت جدا از ژنراتور قرار گیرند. همچنین این صفحات می توانند به دو شکل قفسه ای و یا دیواری در کنار ژنراتور نصب شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید تابلو برق با شماره‌های زیر تماس بگیرید…

قیمت تابلو برق دیزل ژنراتور

قیمت تابلو برق دیزل ژنراتور به عوامل مختلفی از جمله اندازه، نوع، برند و کیفیت تابلو بستگی دارد. به طور کلی، قیمت تابلو برق دیزل ژنراتور از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است. در هنگام انتخاب تابلو برق دیزل ژنراتور، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله اندازه تابلو برق، نوع تابلو برق، برند تابلو برق و کیفیت تابلو برق. همچنین، باید بودجه خود را در نظر بگیرید و تابلو برقی را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد.

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره طراحی تابلو کنترل دیزل ژنراتور، خرید دیزل ژنراتور، خرید تابلو برق و … با کارشناسان آسیا تابلو در ارتباط باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «تابلو برق دیزل ژنراتور»

  1. مهندس جعفری

    سلام و عرض ادب
    تابلوهای دیزل ژنراتور این امکان را دارند درصورت قطعی برق به صورت اتوماتیک برق دیزل را فراهم کند؟

    1. سلام
      در صورتی که از تابلو برق چنج اور استفاده کنید، این امکان وجود دارد چون نقشه برد و مدارهای این تابلو برق طوری طراحی و برنامه ریزی شده تا در مواقع ضروری انتقال از برق شهری به برق دیزل به طور خودکار انجام شود. با این حال برای راهنمایی کامل تر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید