پست-کمپکت-چیست

پست کمپکت چیست؟

پست کمپکت سازه‌ای از جنس فلز مقاوم و بادوام است که در محیط‌های باز برای مراقبت از تجهیزات الکترونیکی، مکانیکی، کابل برق، ترانس، تجهیزات ثبت و اندازه گیری جریان و ولتاژ الکترونیکی استفاده می‌شود. در برخی از مناطقی که تابلو برق باید به طور موقت نصب شوند از پست کمپکت استفاده می‌شود. این تجهیزات به صورت پیش ساخته آماده شده و در مکان‌های مورد نظر نصب می‌شوند. قابلیت حمل و جابجایی پست کامپکت‌ها به آسانی انجام می‌شود و یکی از محصولات مورد نیاز در بیشتر صنایع به شمار می‌روند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های این محصول، کاربرد، اجزای تشکیل دهنده و طراحی آن آشنا شوید.

معرفی پست کمپکت

به سازه‌های پیش ساخته که از جنس فلزات مقاوم مانند فولاد و آلومینیوم هستند و برای نگهداری از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی به کار برده می‌شوند پست کمپکت گفته می‌شود. این محصولات دارای اندازه و ابعاد مختلف هستند و در مکان‌ها و فضاهای روباز استفاده می‌شوند این سازه به صورت پیش‌ساخته در کارخانه‌ها آماده شده و در مکان‌هایی مانند پروژه‌های ساختمانی و صنایع پتروشیمی و… برای قرار دادن قطعات مهم الکترونیکی و برقی برای حفظ امنیت افراد استفاده می‌شود.

معرفی پست کامپکت

انواع پست کمپکت

پست کمپکت یا همان سازه‌های پیش ساخته به صورت‌های مختلف برای مکان‌های متفاوت تقسیم‌بندی شده و استفاده می‌شود. پست کمپکت‌هایی که به صورت یکپارچه تغییر ناپذیر ساخته شده باشند به نام پکیج معروف هستند. اگر پست کمپکت‌های ساخته شده دارای اجزای جداگانه و تغییرپذیر باشند ماژولار ‌گفته می‌شود. از پست کمپکت‌های پکیج معمولاً در مکان‌های خصوصی که نیاز به تغییر سازه نباشد استفاده می‌شود، ولی در پست کمپکت ماژولار از این سازه بیشتر در مکان‌هایی که نیاز به اضافه کردن قطعات به این محصول است، استفاده می‌شود. ارتفاع پست‌ها هم به انواع دیگری از تقسیم‌بندی سازه به شمار می‌رود که عبارت است:

  • یک طبقه
  • دو طبقه
  • نیم طبقه

ویژگی‌های پست کمپکت

پست کمپکت یک نوع سازه پیش ساخته است که دارای مزایای بی‌شماری برای کاربران است. این محصول توسط شرکت‌های مختلف خریداری شده و برای این منظور و هدف‌های مختلف استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های پست کمپکت عبارتند از:

  • جابجایی و حمل و نقل مناسب و آسان
  • بالا رفتن امنیت و ایمنی در محیط کار
  • دارای کنترل از راه دور
  • قیمت مناسب و نصب آسان
  • امکان نصب در مکان‌های عمومی و شلوغ
  • امکان ساخت سریع و تحویل در کمترین زمان ممکن
  • قیمت مناسب و پایین پست کمپکت نسبت به پست کمپکت آجری و بتنی
  • سازگاری با شرایط آب و هوایی در مکان‌های مختلف
  • زیبایی این سازه‌ها
بخوانید  تابلو برق فشار متوسط چیست؟

ویژگی‌های ذکر شده سبب صرفه جویی در وقت و هزینه شده و به راحتی می‌توانید تابلو‌های کامپکت را در مکان‌های مورد نظر با اندازه و ابعاد مختلف نصب کرده و پس از اتمام کارتابلوها را جمع کرده و به جای دیگر انتقال دهید.

ویژگی های پست کامپکت

+ برای مشاوره جهت خرید و سفارش تابلو چنج اور با تیم فروش آسیا تابلو تماس بگیرید. +

کاربرد پست کمپکت

ممکن است در هنگام تردد از مکان‌های شلوغ، فضاهای باز، شرکت‌ها و نیروگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی نگاهتان به تابلوهای بزرگ و مستطیل شکل که در گوشه‌ای از محوطه نصب شده‌اند، افتاده باشد. این تابلوها همان تابلوهای پست کمپکت هستند. کاربرد تابلوهای پست کمپکت بسیار زیاد است و در مکان‌هایی که نیاز به ساخت و ساز دارد این محصولات بیشتر به چشم می‌خورند. نیروگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی، سدسازی‌ها، شرکت‌های تولیدی و صنعتی از این تابلوهای بزرگ استفاده بیشتری خواهند داشت. این تابلوها به عنوان تابلوهای پیش ساخته و موقت معروف هستند و پس از آنکه کار پروژه به اتمام رسید، تابلوها دوباره جمع‌آوری می‌شوند و تابلوهای دائمی جای آنها را در موقع نیاز می‌گیرند.

تجهیزات به کار رفته در پست کمپکت

تجهیزات مختلفی در ساختمان یک پست کمپکت قرار داده شده است از جمله این قطعات و تجهیزات عبارت است از:

  • تابلو برق فشار متوسط
  • ترانسفورماتور
  • بانک خازن
  • لوازم اندازه گیری مانند فیوز، دستگاه اندازه گیری ولتاژ، دستگاه سنجش رفتار بار
  • کابل برق از جمله کابل برق فشار قوی و کابل برق فشار ضعیف
  • انواع باسبار ( نوعی کانال فلزی است که به عنوان انتقال سیم‌های مسی و عایق در مسیر بلوک‌های اتصال به کار می‌رود)
  • سیستم حفاظت و امنیت
  • سیستم اینترلاک

اینترلاک نوعی حفاظت از تجهیزات و قطعات داخل پست کنتاکتور برای جلوگیری از برخورد قطعات با یکدیگر است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که در بین اجزا عایق ایجاد کرده و در هنگام خراب شدن هر کدام از اجزا، تعمیرکار به راحتی قطعه خراب شده را تعویض و تعمیر کند، به گونه‌ای که به دیگر قطعات صدمه وارد نشود.

بخوانید  آشنایی با لوازم اندازه گیری در تابلو برق

تمامی تجهیزات نامبرده شده در یک پست کمپکت حرفه‌ای وجود دارد و افراد در هنگام خرید این محصول باید دقت کنند که قطعات، جنس بدنه و دیگر موارد در خرید این محصول رعایت شده باشد.

اجزای پست کامپکت

نکات مهم در طراحی پست کمپکت

برای آنکه محصول و سازه استاندارد طراحی شود افراد باید به نکات مهمی برای تولید و طراحی این محصول دقت کنند. همانگونه که می‌دانید این محصولات و تجهیزات معمولاً در مکان‌های عمومی و قابل دسترسی نصب می‌شوند؛ بنابراین باید ایمنی محصولات تا حد امکان بالا باشد و زیبایی آنها نیز رعایت شده باشد. برای طراحی بدنه و مشخصات ظاهری پست کمپکت باید زیبایی و ابعاد آن در نظر گرفته شود. تجهیزات و قطعات فنی که داخل محفظه قرار داده می‌شود نیز باید به گونه ای طراحی و تعبیه شوند که از یکدیگر مجزا بوده و هیچگونه تماس الکتریکی و جریانی نداشته باشند.

اتاقک محفظه باید دارای تهویه و روشنایی مناسب و مطلوب باشد. ابعاد محفظه باید طوری طراحی شود که جای زیادی را اشغال نکند و به راحتی تمامی تجهیزات عایق‌بندی شده و داخل محفظه جای بگیرند. بدنه پست کمپکت باید گالوانیزه شود و ورق‌های استفاده شده در بدنه این محصول باید از آسیب‌های طبیعی، خوردگی و آتش سوزی ایمن باشند؛ همچنین این محصول باید دارای لامپ هشدار‌دهنده برای مواقع ضروری باشد. اگر تمامی موارد یاد آوری شده رعایت شوند، بهترین محصول تولید شده و تا موقع اتمام پروژه با خیالی راحت می‌توانند از این محصول پیش ساخته استفاده کنید و هیچ گونه خطر و آسیبی متوجه افراد و کارگران نشود.

 نکات مهم کاربردی نصب پست کمپکت

کسانی که نیاز به سازه پست کمپکت دارند برای نصب و نگهداری این محصول پیش ساخته هم باید به نکاتی دقت و توجه کنند. اولین نکته‌ای که در نصب پست کمپکت باید دقت کنید فاصله این سازه از سطح زمین است که باید ۲۰ سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد. تا هنگام بارندگی و رطوبت به سازه صدمه وارد نشود. پایه‌های این سازه باید از سیمان یا بتن باشند دمای هوای داخل سازه باید در صورت امکان پایین باشد و حداکثر ولتاژ که به سمت پایین انتقال داده می‌شود باید کم باشد. برخی از وسایل جانبی و اجزا نیاز به تخلیه بار و اتصال به زمین دارند و باید یک کابل عمق هشتاد سانتی‌متر و قطر بیست سانتی‌متر متصل به زمین داشته باشند. برای حفاظت از بدنه سازه باید این محصول دارای ورقهای گالوانیزه باشد. باید یک مجرا در کف فونداسیون سازه برای خروج آب‌های نفوذی و بارندگی وجود داشته باشد تا از جمع شدن آب باران جلوگیری شود و صدمه ای به سازه وارد نشود.

بخوانید  تابلو برق ماینر چیست؟

نکات مهم کاربردی نصب پست کمپکت

استعلام قیمت تابلو برق سیواکن + مشخصات

خرید پست کمپکت

خرید این محصول به صورت غیر حضوری امکان پذیر شده است و همه افرادی که قصد خرید پست کمپکت را دارند می‌توانند با سایت تجاری ما ارتباط بگیرند. قبل از خرید باید به تمامی موارد در خصوص استاندارد بودن سازه، جنس سازه، برند شرکت تولید کننده، اندازه سازه، کیفیت و تجهیزات استفاده شده در سازه دقت کنند. افرادی که قصد خرید غیر حضوری دارند، می‌توانند با استفاده از اطلاعات قرار شده در سایت محصول را با بالاترین کیفیت خریداری نمایند. کیفیت سازه‌های تولیدی در این شرکت بسیار بالاست و می‌توانید ضمانتنامه این محصول را همراه با این محصول دریافت نمایید در هر نقطه از کشور که هستید تنها با یک تماس تلفنی و ثبت سفارش به راحتی می‌توانید این محصول را خریداری و دریافت نمایید.

قیمت پست کمپکت

یکی از دغدغه‌های بیشتر افراد در هنگام خرید پست کمپکت قیمت این محصول است. فاکتورهای بسیاری در تعیین قیمت نهایی محصول دخیل هستند. یکی از این فاکتورها جنس بدنه سازه و کیفیت تجهیزات به کار رفته در این محصول است. هرچه جنس بدنه و کیفیت تجهیزات بالاتر رود کیفیت و قیمت محصول نیز بالاتر خواهد رفت. برای آنکه بتوانید محصولی با کیفیت مناسب و قیمت عالی را خریداری کنید می‌توانید با کارشناسان فروش روی سایت ارتباط بگیرید. محصولات تولید شده با کیفیت مناسب در این سایت موجود است و خرید شما را به آسانی امکان‌پذیر می‌کند.

قیمت پست کامپکت

سخن پایانی

محصولات پیش ساخته و موقتی که به عنوان پست کمپکت شناخته شده‌اند، محصولاتی مناسب برای نگهداری تجهیزات و قطعات برق به شمار می‌روند. این محصولات دارای مزیت و کاربردهای زیادی بوده و هزینه و نگهداری و ساخت آنها بسیار مناسب‌تر از تجهیزات دائمی است؛ بنابراین همه کارفرماها و خریداران می‌توانند با خرید سازه‌های پیش ساخته صرفه‌جویی اقتصادی داشته باشند. نصب و نگهداری این قطعات و سازه‌ها بسیار مهم است. سعی کنید که با رعایت نکات ایمنی و همچنین مشورت گرفتن از تکنسین‌های خوب و حرفه‌ای راندمان استفاده از این محصولات را تا حد مکان بالاتر ببرید. لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در بخش نظرات سایت آسیا تابلو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید