آشنایی با انواع روکش کابل برق

آشنایی با انواع روکش کابل برق

با برق سرکار دارید اما نمی‌دانید از چه روکشی برای کابل برق استفاده کنید؟ خوب دیگر نگران نباشید چون ما به شما انواع روکش‌های کابل برقی که مهندسین برق و برق‌کارها از آن استفاده می‌کنند به همراه مزایا و ویژگی آن‌ها معرفی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع روکش کابل برق

قبل از اینکه بخواهیم با انواع روکش کابل برق آشنا شوید و اقدام به خرید تابلو برق نمائید، بهتر است با روکش کابل برق آشنا شوید. روکش کابل برق یکی از مواردی است که اهمیت بسزایی در راستای محافظت از اتفاقاتی مانند فشار، کشش، حرارت بالا و تأثیرات مغناطیسی دارد.

اما باید به یک سری موارد در هنگام خرید انواع روکش‌های کابل برق توجه کنید. یکی از این موارد انتخاب روکش کابل برق مناسب برای هر نوع سیم است که ضخامت آن‌ها با هم متفاوت هستند، به همین دلیل این روزها در بازار شاهد انواع مختلفی از روکش‌های کابل برق هستیم که در اینجا به آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم :

  • روکش pvc
  • روکش پلی‌اتیلن (pe)
  • روکش pur
  • روکش سیلیکونی
  • روکش ptfe
  • روکش کابل برق ضد حرارت
  • روکش کابل برق شیرینگ حرارتی
  • روکش کابل برقی ضد سایش
  • روکش کابل برق نسوز سیلیکونی

انواع روکش کابل برق

روکش pvc کابل برق

روکش‌های pvc یکی از مدل‌های پرطرفداری است که امروزه در بازار مشاهده می‌کنید. Pvc نام ماده‌ای است که اسم علمی به نام پلی وینیل کلراید دارد و از آن بیشتر در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. از این نوع ماده امروزه به دلیل خواصی که دارد بیشتر استفاده می‌شود.

بخوانید  استاندارد رنگ سیم برق

روکش پلی‌اتیلن (pe) کابل برق

پلی‌اتیلن یک پلیمر نیمه کریستالی است که در انواع مختلفی مثل پلی‌اتیلن با وزن مخصوص پایین، متوسط، بالا و پلی اسفنجی تولید می‌شود. پلی‌اتیلن قیمت مناسبی نسبت به بقیه روکش‌ها دارد.

روکش pur کابل برق

این نوع روکش یکی دیگر از روکش‌های است که از پلیمری به نام پلی اورتان ساخته می‌شود روکش pur یکی از خصوصیاتی که دار جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌های مختلفی مانند باکتری‌ها است.

روکش کابل

روکش‌های کابل برق چه نوع ویژگی و مزایایی دارد ؟

سؤالی که این روزها ممکن است برای همه ما مخصوصاً مهندسین و برق‌کارها پیش بیاید این است که روکش کابل‌های برق چه نوع مزایا و ویژگی‌های دارد؟ در جواب سؤال این‌گونه افراد باید بگوییم هرکدام از این روکش‌های کابل برقی که در بالا مثال زده‌ایم مزایا و ویژگی‌های مختلفی دارند که در این قسمت به تک‌تک آن‌ها می‌پردازیم:

  1. حفاظت فیزیکی
  2. عایق برقی
  3. مقاومت در برابر شرایط محیطی
  4. نصب و استفاده آسان
  5. زیبایی
  6. مقاومت حرارتی
  7. انعطاف‌پذیری بالا
  8. عایق شیمیایی
  9. مقاومت در برابر شعله
  10. مقاومت در برابر فشار

کاربرد روکش کابل برق

روکش‌های کابل برق این روزها کاربردهای فراوانی در صنعت برق و الکترونیک دارد و به‌عنوان یک‌لایه حفاظتی شناخته می‌شود که در زیر به برخی از کاربردهای رایج روکش‌های کابل برق اشاره‌کرده‌ایم:

  • ساختمان‌ها و اماکن تجاری
  • صنایع و کارخانجات
  • اتصالات الکتریکی خارجی
  • نصب خارجی

کاربرد روکش کابل برق

روکش‌های کابل برق چه نوع مشکلاتی دارد؟

روکش‌های کابل برق مشکلات فراوانی مانند افزایش هزینه، دما و حرارت، مشکلات نصب و نگهداری را دارد که اگر شما به‌درستی از این نوع روکش‌ها استفاده کنید دچار هیچ‌گونه مشکلاتی نمی‌شوید.

بخوانید  اتو ترانسفورماتور در تابلو برق چیست؟

سخن آخر

بعد از اینکه تمامی مراحل انتخاب و تحقیقات را پشت سر گذاشته‌اید و به مرحله نهایی یعنی خرید رسیده‌اید بهتر است بهترین فروشگاه را برای خرید انتخاب کنید چونکه یک سری فروشگاه‌های هستند که خدمات پس از فروش ندارند و ممکن است محصولی را با تمام ایراد به شما بفروشند؛ اما هستند فروشگاه‌های که علی‌رغم فروش، خدمات پس از فروش به شما ارائه می‌دهند مانند فروشگاه آسیا تابلو ( ارائه دهنده انواع تابلو برق و تجهیزات برقی )

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید