پریز هوشمند و کاربرد آن

معرفی پریز هوشمند و کاربردهای آن

هوشمند سازی ساختمان‌ها کمک کرده تا افراد بتوانند از راه دور هم به راحتی سیستم‌های خود را کنترل کنند. سیستم‌های هوشمند اصولا از طریق تلفن همراه قابل کنترل هستند؛ به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد برای ساختمان‌ها و شرکت‌ها از آنها استفاده می‌کنند. این پریزها شرایطی فراهم کرده‌اند تا شما بتوانید تمام لوازم برقی خود را از راه دور و نزدیک تحت کنترل خود قرار بدهید. بدانید که پریز هوشمند ویژگی‌ها و کاربرد‌های فراوانی دارد که ما در ادامه قصد داریم آنها را برای شما توضیح بدهیم تا اطلاعات خود را افزایش بدهید‌.

پریز هوشمند چیست؟

پریز هوشمند در اصل نوعی پریز می‌باشد که در اصلی‌ترین نقطه ساختمان به خصوص ورودی نصب می‌گردد و به کمک آن تمام سیستم‌های برقی موجود در خانه تحت کنترل قرار داده می‌شود. این نمونه پریزها همواره دارای یک برنامه هوشمند هم هستند که با کمک این برنامه می‌توانید هر سیستم برقی موجود در خانه را به صورت جداگانه کنترل کنید و یا در صورت لزوم خاموش و روشن نمایید. استفاده از این پریزها بسیار ساده و راحت می‌باشد و همه افراد می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند، برای خانه‌هایی که هوشمند هستند اصولا نرم‌افزاری وجود دارد که با کمک آن می‌توان کنترل تمام قسمت‌ها را در اختیار گرفت اما برای خانه‌هایی که هوشمند نیستند اصولا درون دستگاه یک سیم‌کارت می‌گذارند تا بتوانند با کمک آن سیستم‌های داخل محیط را کنترل کنند.

این محصول درون پریز‌های داخل ساختمان نصب می‌شود و سپس از این طریق می‌تواند سایر محصولات و لوازم را کنترل کند. شما می‌توانید لامپ، چای ساز، قهوه جوش، تلویزیون یا هر وسیله برقی دیگری که دوست دارید به آن متصل کنید؛ زیرا در این باره محدودیتی وجود ندارد. این محصول شرایطی فراهم کرده تا افراد در هر زمان و مکانی که هستند بتوانند به راحتی به محیط داخلی ساختمان خود دسترسی پیدا کنند و هر دستگاهی که نیاز به خاموش و یا روشن شدن دارد را تنظیم نمایند. برنامه مورد نیاز برای این سیستم هوشمند همواره بر روی تمام تلفن‌های همراه با سیستم عامل‌های مختلف قابل نصب است و کارایی دارد.

بخوانید  نحوه عیب یابی تابلو برق

برای خرید تابلو برق می توانید با کارشناسان آسیا تابلو از طریق شماره 02133119649 در تماس باشید.

پریز-هوشمند

کاربرد پریز هوشمند

پریز هوشمند همان گونه که در بالا هم اشاره کردیم و توضیح دادیم کاربردهای بسیار گسترده و فراوانی دارد که همین کاربرد‌های فراوان باعث شده تا بسیاری از افراد برای محیط‌های اداری و تجاری و مسکونی خود از آنها استفاده کنند و در نتیجه محیطی هوشمند و پیشرفته را در اختیار داشته باشند. از مهمترین کاربرد‌های این پریز‌های هوشمند می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • برای کنترل کردن کولرهای گازی و آبی از طریق تماس و پیامک کاربرد دارد.
  • پکیج، هیتر و شوفاژ برقی را از راه دور کنترل می‌کند.
  • با کمک آن می‌توان درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای و پارکینگی را باز و بسته نمود، آن هم از طریق تماس و پیامک.
  • این سیستم حتی برای آبیاری گیاهان و درختان مومود در باغ، حیاط و پشت بام هم کاربرد دارد.
  • برای اطلاع رسانی از زمان قطع و وصل شدن برق کاربرد دارد.
  • می‌توان مدت زمان فعالیت ماشین لباسشویی و ظرفشویی و قهوه ساز و پمپ آب را کنترل کرد.
  • خاموش و روشن کردن مودم را می‌توان کنترل کرد.

کاربرد‌های دیگری هم در این سیستم نهفته است که این موارد کمک کرده تا برای بسیاری از محیط‌ها کاربرد داشته باشد و به صورت حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. مسلما هرچه کاربرد‌های این سیستم بیشتر باشد برای محیط‌های بیشتری هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ به همین دلیل این سیستم توانسته تولیدات انبوهی را از آن خود کند تا نیاز مصرف کنندگان را پوشش بدهد.

بخوانید  نقش هوش مصنوعی در طراحی و ساخت تابلو برق صنعتی

کاربرد پریز هوشمند

+ برای استعلام قیمت و خرید تابلو برق چنج اور همچنین کسب اطلاعات درباره تابلو برق سیواکن با ما تماس بگیرید. +

مزایای استفاده از پریز هوشمند

استفاده از پریزهای هوشمند همواره مزیت‌های فراوانی را به همراه دارد؛ زیرا این سیستم هوشمند می‌تواند به خوبی و به راحتی تمام لوازم برقی موجود در محیط شما را تحت کنترل قرار بدهد بدون این که نیازی به نزدیک شدن به لوازم باشد. از مزایای استفاده از پریز هوشمند می‌توان موارد زیر را نام برد که اهمیت ویژه‌ای هم برخوردار هستند، این موارد عبارتند از:

  • با کمک این سیستم و نرم‌افزاری که دارد می‌توانید هر نوع لوازم برقی را به راحتی از راه دور و نزدیک تحت کنترل قرار بدهید و خاموش و روشن و تنظیم کنید.
  • از مزایای آن می‌توان به تنظیم کردن مدت زمان خاموش و روشن بودن لوازم اشاره کرد.
  • با وجود این سیستم امنیت ساختمان‌ها به خصوص ساختمان‌های مسکونی و اداری بسیار بالا می‌رود. البته می‌توانید در صورت نیاز چراغ‌ها و دستگاه‌های خاموش را روشن و یا برعکس دستگاه‌های روشن را خاموش کنید. ناگفته نماند زمانی که سیستم را تنظیم می‌کنید هنگام حرکت در تاریکی به صورت خودکار چراغ‌ها و دوربین‌ها روشن خواهد شد.
  • این سیستم‌ها در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی می‌کنند؛ زیرا با کنترل کردن مدت زمان خاموش و روشن بودن دستگاه‌ها و لوازم می‌توان میزان مصرف انرژی را کاهش داد و کم کرد.
  • نمونه‌های متنوعی دارد که متناسب با ساختمان قابل استفاده هستند.
  • دستگاه یا همان سیستم هوشمند پریز میزان مصرف انرژی دستگاه را بررسی و مشخص می‌کند تا بدانید کدام لوازم پرمصرف هستند و نیاز به تعویض دارند.
  • این پریز چندین درگاه دارد که نیاز به پریز را کاهش می‌دهد.
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی را می‌توان با کمک آن قبل از ورود به منزل و محیط کار تنظیم و روشن و خاموش کرد.
  • می‌توان کنسول بازی و کامپیوتر را برای به اندازه بازی کردن کودکان تنظیم کرد.
بخوانید  تابلو برق مرکز کنترل موتور چیست؟

این سیستم‌ها بسیار پیشرفته و هوشمند هستند و می‌توانند متناسب با نیاز شما میزان مصرف انرژی و لوازم را تنظیم و کنترل نمایند از این رو برای ساختمان‌ها و شرکت‌ها گزینه مناسبی هستند. لازم به ذکر است که مهمترین مزیت این سیستم آن است که ایمنی و امنیت ساختمان شما را چندین برابر می‌کند تا افراد نتوانند به دوربین و نور محیط دسترسی پیدا کنند.

مزایای پریز هوشمند

سخن پایانی

در پایان مطلب باید بگوییم که این سیستم‌ها توانسته‌اند با عملکرد عالی خود کنترل راحت لوازم و تجهیزات را در اختیار افراد قرار بدهند. با وجود این سیستم می‌توان راه‌های استفاده از لوازم و تجهیزات موجود در محیط خود را تغییر داد و در هر زمان و مکانی که هستید به آنها دسترسی پیدا کنید و بدون این که اقدام خاصی انجام بدهید تنها با ارسال یک پیام یا تماس لوازم را خاموش و روشن و تنظیم کنید. آسیا تابلو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید